
Los venerables todos
Lautaro Murúa, Fernanda Mistral, Walter Vidarte, Maurice Jouvet, Raúl Parini
- 71 min.
Ismael, o integrante máis inestable e débil de carácter dun suposto grupo de conspiradores con aspiracións de poder, sofre constantemente as burlas e o menosprezo do líder do mesmo e os seus outros compañeiros. Todo cambia cando unha muller da que Ismael está namorado empeza a internarse nas lóxicas macabras do grupo.
Foi a segunda longametraxe de Manuel Antín, logo de La cifra impar, e baseouse nunha novela inédita do realizador. Segundo Antín, trátase de “una descripción subjetiva de la soledad y de la incertidumbre del hombre de Buenos Aires, del no tener nada que hacer y no obstante tratar de llenar las horas. Simultáneamente, es un estudio de caracteres que recorren toda la escala que separa la dominación y el miedo, la fuerza y la debilidad, el mucho mal y el poco bien que hay por este mundo”. O filme seguiu fatalmente o destino da novela que o inspirou: nunca puido estrearse e só foi visto ocasionalmente en retrospectivas e por televisión. A pesar dese fracaso, é un dos títulos emblemáticos do cinema arxentino dos 60, en parte pola súa narración fragmentaria, que segue unha orde emotiva e non lineal, e en parte pola revolucionaria concepción formal que Antín definiu coa indispensable achega do director de fotografía Ricardo Aronovich.
-
El venerable Antín
Roger Koza (Con los ojos abiertos)
-
Manuel Antín (1926-2024): una vida completa
Diego Batlle (Otros Cines)
Presentación de la restauración de Los venerables todos en el Festival Internacional de cine de Mar del Plata
Entrevista a Ricardo Aronovich y a Manuel Antín con Fernando Martín Peña