The Square
The Square
Claes Bang, Elisabeth Moss, Dominic West, Terry Notary, Christopher Læssø, Marina Schiptjenko, Elijandro Edouard, Daniel Hallberg, Martin Sööder, Linda Anborg, Emelie Beckius, Peter Diaz, Sarah Giercksky, Jan Lindwall
- 151 minutos
Un museo de arte contemporánea organiza unha exposición baixo o título de The Square, na que se inclúe unha instalación que fomenta valores humanistas. Cando contratan unha empresa de relacións públicas para a publicidade do evento, a campaña provoca malestar no público.
- Ano:2017
- Países de produción: Alemaña, Dinamarca, Francia, Suecia
- Guión: Ruben Östlund
- Fotografía: Fredrik Wenzel
- Montaxe: Jacob Secher Schulsinger, Ruben Östlund
- Produtora(s): Plattform Produktion, arte France Cinéma, Coproduction Office
-
¡Sorpresa! La última Palma de Oro es irresistiblemente divertida
Crítica de Alejandro Alegré en El Confidencial
Trailer do filme
Versión orixinal subtitulada
Ruben Östlund: "Os seres humanos somos animais rabiosos"
Entrevista de Nando Salvà (El Periódico de Catalunya)
Con só un feixe de películas, o sueco Ruben Östlund confirmouse coma un dos observadores máis irreverentes da conduta social humana e en concreto da progresía liberal. O seu novo traballo, The Square, métese nun museo de Estocolmo para criticar con grandes doses de humor negro a arte moderna, o fracaso da idea do ben común, as redes sociais e, en xeral, todo. A película gañou en maio a Palma de Ouro do Festival de Cannes.
Por que decidiu poñer o foco sobre as pretensións e a vacuidade do mundo da arte? Haberá quen diga que é un branco demasiado fácil. Os museos perderon a súa conexión co mundo real. A maioría dos artistas non teñen nada que dicir. Vas a unha exposición e atopas unha montaña de area en medio dun cuarto baleiro, e suponse que iso é arte. Vén ilustrado por moreas de leria teórica, mais está claro que é coma o traxe do emperador nu: pura ilusión. Cando Marcel Duchamp puxo un retrete no medio dun museo, iso era xenuinamente provocador porque puña en cuestión o propósito mesmo deses espazos. Hoxe en día, todo é pose. En todo caso, a crítica á arte é un pano de fondo. O propósito de The Square é máis amplo.
Cal é? A idea orixinal foi lembrar á xente o noso papel na sociedade e a nosa responsabilidade. O meu pai contoume unha vez que cando el era un neno, nos anos 50, os pais adoitaban colgarlle unha etiqueta de identificación do pescozo e deixábano saír á rúa a xogar. E iso era no centro de Estocolmo. Non tiñan medo de facelo, porque sabían que se tiña algún problema outros adultos o axudarían. Mais hoxe criamos os nosos fillos dando por feito que o resto do mundo é unha ameaza. Os individuos, especialmente os máis privilexiados, estanse illando da sociedade. [...]
Diría que o concepto de comunidade está a desaparecer? Sen dúbida. Perdemos a capacidade para organizarnos de maneira colectiva. Os problemas sociais trasladáronse ao nivel do individuo, e iso énchenos de culpa e de presión. Poñamos un exemplo: as rúas das urbes énchense de esmoleiros. Cal é a solución? Agardar a que cada un de nós lles dea unhas moedas? Non, habería que adoptar solucións a nivel social: subirlles os impostos aos máis ricos, por exemplo. [...]
A película satiriza a obsesión pola corrección política que actualmente impera na sociedade. Cre que é perigoso deixarnos dominar por ela? A corrección política é esencial á hora de ir evolucionando cara á igualdade, de xénero, de clase e de relixión. Mais tamén anula a nosa capacidade de autocrítica. Eu aspiro a que as miñas películas sexan un remedio contra iso. O meu cine rise de todo o mundo. Ninguén é inmune a el. Intento pór un espello diante dos espectadores e obrigalos a facerse preguntas sobre si mesmos.