He nacido, pero...
Otona no miru ehon / 大人の見る絵本生
Tatsuo Saitō, Tomio Aoki, Hideo Sugawara
- 91 min.
Unha familia con dous nenos múdase ás aforas de Toquio para que o pai poida vivir máis preto do xefe, por quen se desfai en atencións. Os rapaces teñen un inicio complicado na escola, con matóns que abusan deles, e acaban faltando ás clases. O seu proxenitor empúrraos á excelencia e a ser homes importantes, mais eles comezan a decatarse de que seu pai está disposto a humillarse con tal de agradar o seu superior e inician unha rebelión na casa.
O filme xorde do desexo de Ozu de realizar unha fita con mozos. Volvería a esta trama en 1959 con Ohayo, xa a toda cor e nun contexto moi diferente, o da expansión económica da posguerra. En Otona no miru ehon pinta un panorama moi distinto, bastante desolador, onde non se albisca saída ás desigualdades xa herdadas doutras xeracións. O pai séntese na obriga de actuar como actúa, coa esperanza de que iso supoña para a familia elevarse un chanzo na escala social. Os cativos respóndenlle enérxicos: “pois non permitas que che pague”. E nesa conversa reside a ensinanza da que o director entende como unha fábula. Xa nos créditos advirte de que o espectador está a piques de ver “un libro ilustrado para adultos”. O que pinta aquí Ozu é un alegación a prol da igualdade, o cinema como unha ferramenta de conciencia que permita facer ver a eses adultos que os cartos non poden mercalo todo e que, se cadra, traer diñeiro á casa non é todo o que hai que ensinar aos fillos.
A mensaxe calou na crítica. A fita foi unha das seis na carreira de Ozu en quedar en primeira posición do mellor do ano para a revista Kinema Junpo, o que supuña todo un éxito na altura. Na enquisa do mellor cinema da historia de Sight & Sound en 2012 quedou no posto 183, e aínda hoxe é un dos filmes mellor considerados do mestre xaponés.
- Ano:1932
- Países de produción: Xapón
- Guión: Yasujirō Ozu, Akira Fushimi
- Fotografía: Hideo Shigehara
- Montaxe: Hideo Shigehara
- Produtora(s): Shōchiku
-
He nacido pero… (Umarete wa mita keredo, Yasujiro Ozu, 1932)
Recensión no sitio web Tren de sombras, por Manuel Pozo.
55 años sin Yasujirô Ozu
Repaso de curiosidades e constantes na obra do realizador.
Unas palabras sobre mis películas
Yasujirô Ozu
Esta película nació del deseo de hacer una película con niños. Es una historia que comienza con niños y termina con adultos. Inicialmente iba a ser alegre, dentro de lo que cabe, pero durante la filmación hubo muchos cambios. Al final se convirtió en una historia tan oscura que la productora dijo que no se esperaba una película así, y tardó casi dos meses en distribuirla a las salas. Con ella decidí además no utilizar los fundidos de apertura y cierre, y emplear el corte para pasar de una escena a otra. Después, si no recuerdo mal, no los volví a usar. Los fundidos de apertura y de cierre no son elementos de la gramática del cine: son simplemente características técnicas de la cámara.
En La poética de lo cotidiano. Escritos sobre cine, de Yasujirô Ozu (ed. Gallo Nero, 2017). Orixinalmente publicado en Kinema Junpo, núm. 39, xuño de 1952.