![Fanny y Alexander (Eps: 4-5)](https://filmotecadegalicia.xunta.gal/sites/w_pcgai/files/styles/large/public/fanny_y_alexander_4.jpg?itok=3ozPc3NE)
Fanny y Alexander (Eps: 4-5)
Fanny och Alexander
Bertil Guve, Pernilla Allwin, Gunn Wållgren, Ewa Fröling, Jarl Kulle, Erland Josephson, Allan Edwall, Börje Ahlstedt, Mona Malm, Gunnar Björnstrand, Jan Malmsjö, Mats Bergman, Lena Olin, Peter Stormare
- 138 minutos
1907, Uppsala. A historia familiar dos Ekdahis, que se dedican ao teatro e teñen dous fillos cos que viven felices, Fanny e Alexander. Cando o pai morre de xeito súbito, a nai casa ao pouco cun bispo moi conservador e iso mudará as súas vidas.
- Ano:1983
- Países de produción: Alemaña, Francia, Suecia
- Guión: Ingmar Bergman
- Fotografía: Sven Nykvist
- Montaxe: Sylvia Ingemarsson
- Produtora(s): Svenska Filminstitutet, Swedish Television, Personafilm, Gaumont
-
Fanny y Alexander, o los poderes de la representación
Crítica de Alberto Ruiz de Samaniego en FronteraD
-
The Kids Are Not All Right: Fanny and Alexander Thirty Years Later
Crítica de Marc Saint-Cyr en Senses of Cinema
Inspiracións para o filme
Fundación Ingmar Bergman
Bergman conta en Images: My Life in Film: “Fanny y Alexander ten dous “padriños”. Hai [...] unha ilustración das historias de E. T. A. Hoffman que se me aparecía unha e outra vez, unha imaxe de O crebanoces. Dous nenos escitados, pegados un ao outro no crepúsculo da véspera do Nadal, agardan impacientes a que as candeas da árbore se acendan e se abran as portas do salón. Foi esa escena a que me deu a idea de comezar Fanny y Alexander cunha celebración de Nadal. O segundo padriño é Dickens: o bispo e a súa casa, o xudeu na súa tenda de fantasías, os nenos como vítimas; o contraste entre a vida que florece fóra e un mundo pechado en branco e negro”.
Un terceiro padriño, ou máis ben un pai, é o propio Bergman de cativo. No seu traballo máis autobiográfico, deixa o terreo libre para as imaxes internas e externas da súa mocidade, a súa xente e lugares, e tamén baixo as esperanzas do mozo Ingmar, as súas percepcións e figuracións.
Os dous polos de Fanny e Alexander, a vivacidade da familia teatral en oposición ao estrito réxime da casa do bispo poden rastrexarse ata a propia infancia de Bergman. Por un lado, os seus anos mozos estiveron marcados por un “bo humor, obras de teatro, cancións, música, lecturas de poemas”, e, por outro, pola “austeridade, a moralización, a negación, a rixidez, a brutalidade”.
Escaravellar en todos os detalles autobiográficos do filme resultaría unha tarefa imposible. Aínda así, os máis impresionantes merecen, con certeza, mención. O apartamento dos Ekdahl, por exemplo, é case unha copia exacta do apartamento da avoa de Bergman en Uppsala. E a semellanza de Alexander co mozo Bergman, acentuada polo parecido físico case insólito que o actor Bertil Guve ten co director de neno, está fóra de toda dúbida. Os seus pasatempos (o teatro de monicreques e a lanterna máxica) son idénticos aos de Bergman.
Moitos dos outros personaxes tamén reflicten a infancia de Bergman. A avoa e matriarca Helena Ekdahl é en esencia un retrato afectuoso da propia e amada avoa de Bergman. E o seu fillo Carl semella ter moito en común co “tío Carl” que tiña o propio Bergman, cuxas excentricidades fican descritas con particular detalle n’ A lanterna máxica (primeira autobiografía de Bergman). A tata Maj garda algo máis que un parecido razoable coa do propio Bergman, Mait. E poderiamos seguir. [...]
Fanny y Alexander tense visto a miúdo coma un resumo de toda a carreira de Bergman e, indubidablemente, contén a maioría dos elementos máis familiares dos seus outros traballos: a relixión, a familia, o papel do artista etc. É pouco sorprendente, xa que logo, que se repitan varios personaxes e nomes familiares: Vergérus é un dos nomes recorrentes nos filmes de Bergman e o amigo da familia Ekdahl, Isak Jacobi, é case que idéntico a un personaxe dunha obra previa, Mig till skräck, un “vello estereotipo de rabino”.
A teor disto, o fascinante é que boa parte de Fanny y Alexander debera representarse nun contexto teatral, con referencias a dramaturgos tan próximos ao sentir de Bergman coma Ibsen, Shakespeare ou Strindberg. Malia os seus destacables logros como cineasta, Bergman mantivo consistentemente que era primeiro e ante todo un director de teatro, e moito do que hai en Fanny y Alexander dá peso adicional a esta aseveración.